Naar Bali - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Joop Weerd - WaarBenJij.nu Naar Bali - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Joop Weerd - WaarBenJij.nu

Naar Bali

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

20 April 2014 | Indonesië, Senggigi

Zondag 20 april 2014, Senggigi, Lombok, Indonesië
Inmiddels zijn de koffers weer ingepakt en zitten we nog wat te lezen op het balkon van ons hotel in Senggigi. Een prima plekje trouwens met een fantastisch uitzicht over zee. In de verte zie je zelfs Bali, onze volgende bestemming liggen. Het hotel ligt tegen een heuvel en bestaat uit allemaal kleine cottages. Het is schoon en netjes, maar inmiddels is de houdbaarheidsdatum van dit verblijf wel een beetje verstreken. Een deur die niet sluit of een balustrade die los zit, traptrede die mist..... ach, het hoort er in dit land allemaal bij.
De laatste twee dagen hebben we niet veel gedaan. Deels omdat we "lui" waren, maar deels ook omdat we merkten dat regentijd nog niet voorbij is. Een paar flinke tropische buien maakten onze actieradius een stuk kleiner.
Het eten in een tweetal restaurantjes de afgelopen dagen is ons prima bevallen en aan de kwaliteit van de restaurants en vooral de aankleding daarvan is toch te merken dat het toerisme op Lombok en zeker ook in Senggigi zich positief aan het ontwikkelen is. Dit is voor mij de derde keer dat ik hier ben en sinds ik hier de eerste keer was in 2006, is er toch wel het een en ander veranderd. Al was het alleen maar het feit dat je veel meer toeristen ziet lopen dan voorheen.
Het is voor de bevolking te hopen dat deze ontwikkeling zich doorzet. Lombok is een mooi eiland, met mooie natuur, een vriendelijke bevolking en soms een heerlijke chaos met al die brommertjes, goedbedoelende verkopers die je telkens aanklampen en zijn ontelbare stalletjes met etenswaren.
Kritiek, ja ook dat. Indonesiërs zijn erg schoon op zichzelf en zijn erg afhankelijk van de natuur. Dan is het eigenlijk gek dat ze, niet alleen op Lombok, maar overal waar we in Indonesië zijn geweest, afval gewoon in de natuur smijten of op straat. Het is overal vergeven van de blikjes, plastic zakken, etensresten, papier en andere rotzooi. Jammer, want het verpest een hoop van de schoonheid van het land.
Na de lunch worden we door Abdul gehaald en rijden we naar het vliegveld. Aan het einde van de middag vliegen we dan naar Bali. Eerst 4 dagen in Ubud en daarna de noordkust van dit eiland.
Wordt vervolgd............

• 20 April 2014 - 10:44

Giny & Herman:

Goede voortzetting van de reis!!
    Missen jullie de paaseitjes ook?