Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop Weerd - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop Weerd - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

30 Maart 2014 | Nederland, Groningen

27 maart 2014
Kwart voor zes maakt de wekker op de IPhone een rotherrie. Het eerste wat me te binnen schiet is de vraag of dit dan vakantie is. Ruim twee uur eerder je bed uit dan normaal. Maar als ik dan toch besluit mijn ogen open te doen en de kamer zie van hotel vd Valk bij Schiphol, weet ik het weer. Vandaag gaat de lange reis naar Indonesië beginnen.
Lang in het vliegtuig dat gelukkig op tijd vertrekt en 12 1/2 uur later land op het vliegveld van Singapore. Daar moeten we bijma drie uur wachten op de aansluiting naar Makassar (Sulawesi) en 24 uur nadat we zijn opgestaan raken we de grond van dit voor ons allen nog onbekende eiland aan.
Na de nodige formaliteiten ( en neem dat woord hier heel letterlijk ! ) en een warme autorit door een stoffig en druk Makassar komen we bij het hotel. Kamers direct aan zee, met een restaurant in een oud schip en een mooi maar pislauw zwembad. Zoals zoveel dingen in dit land, ook hier weer een beetje vergane glorie.
Maar goed, WE ZIJN ER en het feest kan beginnen.
Doodmoe na 28 uur in touw te zijn geweest zoeken we na het eten al om kwart voor 7 ons bed op. Lekker slapen..........?
Om 9 uur begint op 100 meter afstand van onze royale tweepersoonsbed een Karaoke show. Twee uur lang kunnen we genieten van vals gejammer dat zelfs ver onder het niveau ligt van de voorrondes van the Voice of Holland. Maar nadat we dat ook weer hebben meegemaakt volgt toch een lange nacht en de echte verrassing als we 's morgens wakker worden en gelijk op het balkonnetje over zee kunnen uitkijken en genieten van een temperatuur van nu al bijna 30 graden.

• 30 Maart 2014 - 10:47

Giny & Herman:

Zo....dat is idd een mooi uitzicht bij het wakker worden, hopelijk lekker uitgerust na de lange reis en nu verder genieten..!!

• 30 Maart 2014 - 13:56

Frans En Mineke:

Dag Joop,
    Mooi dat de reis goed is verlopen. Ik moet je trouwens toch even corrigeren. Je hebt geen vakantie - dat is alleen voor mensen die betaald werk verrichten - maar je maakt een verre reis. Reizen is iets geheel anders dan uitrusten, lezen, uitslapen, etc. Dat kan allemaal net zo goed, zo niet beter en bovendien veel goedkoper, thuis. Zelfs in de zon bruinen, want het is in Nederland prachtig weer. Dus ik wil nu niks meer horen over "vakantie" maar over avonturen, bijzondere ontmoetingen, prachtige landschappen, maar ook over afzien tijdens tripjes door de binnenlanden over bijna onbegaanbare wegen en juist wel uit de slaap worden gehouden door karaoke etc. Dat hoort er ook bij.
    Groet Marga en de vrienden,
    Frans & Mineke

• 30 Maart 2014 - 16:38

Ger:

Mooi beschreven Joop!! Dan kan nu het avontuur beginnen, ik hoop dat jullie een geweldige en probleemloze reis hebben en mooie nieuwe ervaringen opdoen. Doe ze allemaal de hartelijke groeten, Ger